Mesajul de Paști nu este despre trupul lui Isus
Mesajul de Paște nu este în principal un mesaj despre trupul lui Isus, chiar dacă ne-au învățat să-l limităm la acest „miracol” individual.
Am fost educați să ne așteptăm la un Isus solitar și înviat, care spune: „Am înviat din morți! Priviți-mă!”. Mă tem că din cauza asta persoane, chiar și creștine, nu par să se entuziasmeze prea mult de sărbătoarea Paștelui.
Dacă mesajul pascal nu ne include în vreun fel și pe noi, zadarnică este credința în învierea lui Isus.
Orice mesaj despre Isus este un mesaj despre noi toți, despre umanitate. Din păcate, Biserica occidentală în care am crescut cei mai mulți dintre noi a emfatizat învierea individuală a lui Isus. A fost un miracol pe care nu l-am putut nici demonstra, nici experimenta, dar în care pur și simplu am îndrăznit să credem cu curaj.
În Biserica ortodoxă orientală, Paștele nu este de obicei pictat cu un Isus singuratic care învie din morți.
Isus este întotdeauna înconjurat de mulțimi de oameni, atât cu aureolă, cât și fără. De fapt, în icoanele tradiționale, Isus este reprezentat în actul de a scoate persoanele din hades.
Hadesul nu este același lucru cu iadul sau infernul, chiar dacă noi am pus cele două cuvinte împreună și astfel am crescut recitând în Crez că „Isus a coborât în iad”.
Hadesul este pur și simplu locuința morților unde sufletele îl așteaptă pe Dumnezeu.
Învierea privește omenirea și nu numai pe Isus. Ba mai mult, privește întregul cosmos.
Astăzi este sărbătoarea speranței, a sensului tuturor lucrurilor. Paștele este anunțul unei speranțe comune.
Atunci când cântăm în preconiul pascal că Cristos a distrus moartea, înseamnă moartea noastră a tuturor. Nu este vorba doar despre Isus; omenirii Dumnezeu îi promite: „Viața nu se termină, pur și simplu se schimbă”.
Aceasta este ceea ce s-a întâmplat în Isus, și este ceea ce se va întâmpla în noi. La final totul va fi bine.
Istoria și viața universului sunt stabilite pe o tangentă intrinsec pozitivă și plină de speranță.
Pr. Paolo Gamberini, 17 aprilie 2022
Sursa: Facebook